Navigatie overslaan

Vrijwilliger Henriëtte: "Op tijd je financiële vraag stellen kan problemen voorkomen"

Foto van auteur Suzanne van Remmen door Suzanne van Remmen||56 x gelezen

Onze vrijwilligers zijn mensen die online meedenken met jouw financiële vraag. Wie zijn zij? Waarom helpen zij mensen via Kandoor? En wat voor vragen komen zij tegen? Vrijwilliger Henriëtte heeft jarenlange ervaring in de schuldhulpverlening. Daarnaast is zij één van de financiële vrijwilligers (gidsen) van Kandoor, die helpt op het gebied van geldzorgen, financiële stress en schulden.

interview vrijwilliger henriette - henriëtte
Foto privé archief

Iedereen verdient een goed antwoord op een financiële vraag, omdat…

“financiële problemen kunnen leiden tot gezondheidsklachten, werkonderbreking, huwelijksproblemen en nog veel meer. Op tijd je vraag stellen en dan ook een goed antwoord op de vraag krijgen, kan veel van deze problemen voorkomen.”

Welke vraag zouden bijna alle mensen moeten stellen waar ze gemiddeld echt wat aan zouden hebben?

“De vraag waar mensen écht wat aan hebben, zijn de vragen waarmee zij door allerlei instanties van het kastje naar de muur worden gestuurd. Deze moeten ze dus echt aan ons stellen. Hopelijk krijgen ze bij ons een antwoord waarmee zij wél verder kunnen of waarmee zij met ons antwoord hun priemende probleem op kunnen lossen.”

Welke vraag vind jij het waardevolst om te beantwoorden in de categorie schulden?

“Het meest waardevol vind ik het als iemand het durft aan te geven dat die schulden of geldzorgen heeft. Dan kunnen we een vraag het beste beantwoorden, zodat degene met de vraag weer rust vindt in zijn financiën en verder door kan gaan met zijn leven.”

Als je geldzorgen hebt, blijf er niet mee lopen en praat erover of leg je zorg uit aan een hulploket, zoals bijvoorbeeld Kandoor.

Wat valt je op aan vraagstellers die een vraag hebben over schulden?

"Veel vraagstellers hebben (naar mijn mening soms onterechte) klachten over hun bewindvoerder. Vaak komt dit omdat een bewindvoerder niet doet wat zij willen, zoals extra geld verstrekken naast het leefgeld. Wat ook opvalt is dat er veel vraagstellers zijn die naast hun vraag, ook erg geholpen zijn met een luisterend oor. Dit sterkt hen weer om actie te ondernemen."

Kandoor betekent voor mij..

“een platform waar men, zonder veroordeeld te worden, een menselijke behandeling krijgt. En dat vele mensen helpt om verder te kunnen met hun vraag.”

Wat is jouw gouden geldtip als het gaat om mensen met geldzorgen?

“Als je geldzorgen hebt, blijf er niet mee lopen en praat erover. Leg je zorg uit aan een hulploket, zoals bijvoorbeeld Kandoor. Als je schulden hebt, steek je kop niet in het zand, maar neem zo snél mogelijk stappen richting schuldeisers. En neem bij een problematische schuld contact op met hulpinstanties.”

Ben je geholpen met dit blog?

Gerelateerde categorieën:Geld
Wij doen ons best om correcte en actuele informatie te geven. Ondanks constante zorg en aandacht is het mogelijk dat informatie die wordt gepubliceerd onvolledig of onjuist is. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste of onvolledige informatie of voor een verkeerd gebruik of verkeerde interpretatie van de informatie in de blogs.

Dit is mogelijk ook interessant voor je

Over Kandoor

Nieuwsbrief met handige financiële tips ontvangen?

Kandoor beantwoordt 1.5 miljoen vragen per jaar

Meer dan 1.5 miljoen vragen per jaar

Gebruikers beoordelen Kandoor met een 8,9

Beoordeeld met een 8,9

Alle onderwerpen

Meer handige links

Over ons

Over onze vrijwilligersDit doet KandoorContact

Nieuwsbrief met handige financiële tips ontvangen?

© 2016-2024 APG DWS en Fondsenbedrijf N.V.